- Vous avez oublié votre mot de passe?Vous avez oublié votre mot de passe?
- Vous avez oublié votre mot de passe?
- Pas vous?
- Besoin d'un compte? Créez-le dès à présent
-
Créez-le dès à présent
msg.memRates.notAMem,avis
lbl.prof.createAccountMsg,avislbl.prof.signInMoreOpt,avislbl.prof.moreLoginOpt,avis
- Si vous avez déjà un numéro d’assistant à 6 chiffres, Aller ici!
VERIFICATION CODE OPTION
VERIFICATION CODE VIA SMS
VERIFICATION CODE VIA EMAIL
For added security, we will send you a verification code to verify your identity.
Please choose a way to receive your verification code.
Receive by Text:
{{vm.securityAssessmentSummary.otpTokenverifiers.phoneNumber.value}}
Receive by Email:
{{vm.securityAssessmentSummary.otpTokenverifiers.emailAddress.value}}
VERIFICATION CODE
Choose Verification Method
ACCOUNT LOCKED
Sorry, the maximum number of attempts has been reached. For your security your account has been locked.
To activate your account, click on the link we sent to your email at {{vm.securityAssessmentSummary.otpTokenverifiers.emailAddress.value}}
EMAIL SENT
Email to reactivate your account sent.
RESET PASSWORD
RESET PASSWORD
Please check your Junk E-mail folder just in case the email was delivered there instead of your inbox. For further queries use the Worldwide Phone Number List to find your Avis Customer Service telephone number.
PASSWORD EXPIRED
Enable Location
Location services must be enabled to choose your car. Please check your browser's setting.
5-STAR SAFETY
The National Highway Transportation Safety Administration from time to time rates vehicles for safety standards. Based on our last review, this vehicle was rated as a 5-star vehicle. Please note these ratings are subject to change and reflect our last review.
msg.corporateAccount.savingsMessage,avis
msg.corporateAccount.sameCompanySuccessMessage,avis
msg.corporateAccount.differentCompanySuccessMessage,avis
msg.corporateAccount.workinginCompanyMessage,avis {{vm.cbpCustomer.accountName}} ?
msg.corporateAccount.verifyIdAtCounterMsg,avis
msg.corporateAccount.youCanAlways,avis msg.corporateAccount.addNewDiscountNumberMessage,avis msg.corporateAccount.ifYouhaveOne,avis
Banja Luka Airport Location de voitures (BNX)
{{vm.title}}
{{vm.reason}}
- {{vm.errorMsg}}
msg.res.rateinfo
Votre code tarifaire ne peut être utilisé pour cette réservation pour la ou les raisons suivantes :
- Pour ce code tarifaire, la location doit être d'au moins 5 jours.
Âge
Le fait de nous indiquer votre âge nous permet de vous fournir une meilleure estimation de votre location. Des restrictions et des frais peuvent s'appliquer pour les conducteurs qui n'ont pas l'âge minimum requis.
Pays
Le fait de nous indiquer votre pays nous permet de vous fournir une meilleure estimation de votre location.
Avez-vous un numéro Wizard Avis?
Sélectionnez l'option Numéro Wizard Avis pour saisir votre numéro Wizard Avis et votre nom de famille
Avez-vous un code de réduction?
Sélectionnez l'option Code de réduction pour saisir un numéro de rabais universel Avis (AWD), un code de coupon ou un code tarifaire.
Nous sommes désolés, le programme Avis Preferred Points ne peut être jumelé avec des offres ou réductions additionnelles. Une seule offre peut être appliquée par réservation. Si vous souhaitez utiliser vos Preferred Points pour cette réservation, veuillez supprimer votre code de bon.
Nombre de coupons
Voici les options disponibles pouvant être réclamées.
Réserver
Effectuez vos réservations en un seul clic.
DÉTAILS DU BON
Le numéro de votre coupon ne peut être utilisé pour cette réservation pour la ou les raisons suivantes
- Le code de bon entré n'est pas valide. Les codes de bon comportent sept caractères, soit quatre lettres suivies de trois chiffres.
- err.bcd.bcdFormat
VERIFICATION CODE
Renvoyer l’OTP
{{vm.heading}}
{{vm.description}}
Banja Luka Airport (BNX)
Adresse :
Ljevcanska 141,
Banja Luka Apt QB,
Laktasi,
XX,
78250,
Bosnia Herzgovina
Téléphone :
(387) 33469933
Heures d'exploitation :
Sun - Sat 8:00 AM - 9:00 PM
Horaire des Fêtes:
2024
NEW YEAR
Décembre
31
08:00AM - 04:00PM
2025
NEW YEAR
Janvier
1
12:00PM - 08:00PM
CHRISTMAS
Décembre
25
08:00AM - 08:00PM
Service de prise en charge disponible
Pour utiliser notre service de prise en charge gratuit, appelez la succursale de location Budget directement au numéro de téléphone de la succursale indiqué sur votre confirmation de réservation. Les politiques du service de prise en charge (heures de disponibilité, distance permise, etc.) varient selon la succursale, il est donc important de téléphoner à la succursale pour prendre les dispositions nécessaires au moins 24 heures avant votre heure de prise en charge du véhicule souhaitée. Lorsque vous téléphonez à la succursale, soyez prêt à fournir tous les renseignements nécessaires, dont l’adresse précise, l’heure exacte de la prise en charge et un numéro de téléphone où nous pouvons vous joindre à ce moment-là.
Veuillez noter qu'une succursale Budget hors aéroport ne peut pas aller vous chercher à un aéroport qui a une succursale Budget. Dans ce cas, vous devez louer votre voiture à la succursale de l’aéroport ou utiliser votre propre moyen de transport vers la succursale hors aéroport où vous préférez louer votre véhicule.
Service de prise en charge disponible
Pour utiliser notre service de prise en charge gratuit, appelez la succursale de location Budget directement au numéro de téléphone de la succursale indiqué sur votre confirmation de réservation. Les politiques du service de prise en charge (heures de disponibilité, distance permise, etc.) varient selon la succursale, il est donc important de téléphoner à la succursale pour prendre les dispositions nécessaires au moins 24 heures avant votre heure de prise en charge du véhicule souhaitée. Lorsque vous téléphonez à la succursale, soyez prêt à fournir tous les renseignements nécessaires, dont l’adresse précise, l’heure exacte de la prise en charge et un numéro de téléphone où nous pouvons vous joindre à ce moment-là.
Veuillez noter qu'une succursale Budget hors aéroport ne peut pas aller vous chercher à un aéroport qui a une succursale Budget. Dans ce cas, vous devez louer votre voiture à la succursale de l’aéroport ou utiliser votre propre moyen de transport vers la succursale hors aéroport où vous préférez louer votre véhicule.
Modalités et conditions
Couvertures facultatives
Options d'exonération et de protection
Dommages
Quels produits réduisent le montant que je dois payer si le véhicule est endommagé pendant la location?
Si vous avez une assurance dommages (CDW) et que le véhicule, les clés, les accessoires ou les documents du véhicule sont endommagés, le montant que vous devrez payer pour les dommages sera réduit à la franchise indiquée sur votre contrat de location, ce qui signifie que vous paierez le coût de la réparation ou du remplacement plus des frais de traitement des dommages de 60 EUR + TVA ou la franchise, selon le montant le plus bas. Si vous pouvez prouver que les dommages ne sont en aucun cas de votre faute ou dus à votre négligence, nous vous rembourserons ces frais. Si vous pouvez prouver que les dommages étaient inférieurs à ce que nous avons indiqué, nous vous rembourserons la différence.
Combien coûte la franchise?
Si l'ACF est souscrite entre 1 100,00 et 4 000,00 EUR selon le véhicule loué. Vous pouvez réduire la franchise encore plus en achetant un produit de réduction de franchise. Cela réduit également les frais d'administration.
Comment souscrire à l'assurance collision sans franchise?
Dans certains cas, l'assurance dommages est fournie avec le véhicule en standard. Si elle est incluse, cela sera indiqué sur votre contrat de location et dans votre courriel de confirmation de réservation. Si elle n'est pas incluse, le prix dépend du véhicule que vous louez et de l'endroit où vous le louez. Mais vous pouvez vous attendre à ce que cela coûte entre 15 EUR + TVA et 85 EUR + TVA 17 % par jour. Pour en savoir plus, veuillez envoyer un courriel à customer-service@avis.ba
Y a-t-il un produit de réduction de la franchise disponible pour réduire encore plus ma franchise?
Oui, la couverture Premium est un produit de réduction de la franchise qui réduit votre franchise à zéro. Le prix dépend du véhicule et de l'emplacement mais vous pouvez vous attendre à ce qu'il coûte entre 35 EUR + TVA et 85 EUR + TVA 17 % par jour. Pour en savoir plus, veuillez envoyer un courriel à customer-service@avis.ba
Dois-je payer si le pare-brise ou une autre fenêtre est endommagé?
Oui. Cependant, la protection pare-brise réduit le montant que vous devez payer en cas de dommage au pare-brise ou à toute autre fenêtre à zéro. Avoir la protection pare-brise signifie également que vous ne paierez pas de frais administratifs.
Comment obtenir la protection pare-brise?
Si vous avez acheté la couverture Premium, cela sera indiqué sur votre contrat de location. C’est le seul produit qui couvre le coût d’un pare-brise brisé ou endommagé.
Que se passe-t-il si les options disponibles que j’ai louées sont endommagées?
Si les options sont endommagées, vous devez payer le coût du remplacement ou les coûts de réparation estimatifs en plus des frais de location.
Y a-t-il des moments où la franchise ne s'applique pas?
Oui. Le montant que vous payez ne sera pas réduit si les dommages sont imputables à :
- Un dégât des eaux ou un incendie, qui n'est pas de votre faute.
- la conduite du véhicule sans discernement;
- la conduite ou à l'utilisation du véhicule en rupture du contrat.
Pourquoi dois-je payer si je n'ai pas souscrit à l'assurance collision sans franchise?
Si le véhicule, les clés, les accessoires ou les documents du véhicule sont endommagés pendant votre location, à moins que vous ne puissiez prouver que les dommages ne sont en aucun cas de votre faute ou dus à votre négligence, vous devrez payer :
- Le coût du remplacement ou les coûts de réparation estimatifs - le montant inférieur prévalant
- La perte d’usage
- plus, des frais d'administration.
Où puis-je trouver des renseignements sur les frais de dommages que j'ai payés?
Si nous constatons des dommages, nous facturerons le montant à payer sur votre carte. Vous pouvez nous demander de vous envoyer un reçu par courriel et tous les détails de vos frais.
Vol
Quels produits réduisent le montant que je dois payer en cas de perte ou de vol du véhicule durant la location?
Si vous avez la protection contre le vol (TP) et que le véhicule est volé, le montant que vous devrez payer sera réduit à la franchise indiquée sur votre contrat de location, ce qui signifie que vous paierez le coût de la réparation ou du remplacement ou la franchise, selon le montant le plus bas. Si vous pouvez prouver que vous n'étiez pas de tout responsable des dommages ou que les dommages n'étaient pas dus à la négligence, nous vous rembourserons ces frais. Si vous pouvez prouver que les dommages étaient moins importants que nous avons indiqué, nous vous rembourserons la différence. Si vous pouvez prouver que la perte ou le vol n'est en aucun cas de votre faute ou dû à votre négligence, nous vous rembourserons ces frais.
Combien est-elle la franchise?
Si la PV est souscrite entre 1 100,00 et 4 000,00 EUR selon le véhicule loué. Vous pouvez réduire la franchise encore plus en achetant un produit de réduction de franchise. Pour en savoir plus, veuillez envoyer un courriel à customer-service@avis.ba
Comment souscrire à la protection contre le vol?
Dans la plupart des cas, la protection contre le vol est fournie avec le véhicule en standard. Si elle est incluse, ceci sera indiqué sur votre contrat de location et dans le courriel de confirmation de votre réservation. Si elle n'est pas incluse, le prix dépend du véhicule que vous louez et de l'endroit où vous le louez. La protection contre le vol est obligatoire en BiH et déjà incluse dans le tarif.
Y a-t-il un produit de réduction de la franchise disponible pour réduire encore plus ma franchise?
Oui, les produits haut de gamme et haut de gamme sont un produit de réduction de franchise qui réduit votre franchise à zéro. Le prix dépend du véhicule et de l'emplacement mais vous pouvez vous attendre à ce qu'il coûte entre 35 EUR + TVA et 85 EUR + TVA par jour. Pour en savoir plus, veuillez envoyer un courriel à customer-service@avis.ba
Que se passe-t-il si je perds des extras optionnels que je loue chez vous ou s'ils sont volés ?
En cas de perte ou de vol des options, vous devez payer le coût du remplacement en plus des frais de location.
Y a-t-il des moments où la franchise ne s'applique pas?
Oui. Le montant que vous payez ne sera pas réduit si la perte ou le vol a été causé :
- les clés sont laissées dans le véhicule;
- les clés sont perdues ou volées;
- Si le véhicule est utilisé en rupture du contrat.
Pourquoi dois-je payer si je n'ai pas souscrit à la protection contre le vol?
En cas de perte ou de vol du véhicule, des clés, des accessoires ou des documents du véhicule pendant la location, vous devez payer :
- le coût du remplacement.
- la perte de jouissance;
- Temps d’inactivité du véhicule
- Des frais d'administration.
Si vous pouvez prouver que vous n'étiez pas responsable de tout du vol ou que le vol n'était pas dû à la négligence, nous vous rembourserons ces frais.
Où puis-je trouver des renseignements sur les frais de vol que j'ai payés?
En cas de perte ou de vol, à moins que vous ne puissiez prouver que le vol n'est en aucun cas de votre faute ou dû à votre négligence, nous facturerons le montant que vous devez payer à votre carte. Vous pouvez nous demander de vous envoyer un reçu et tous les détails par courriel.
Dommages aux personnes et à leurs biens
Que dois-je payer si je blesse quelqu'un en conduisant ?
La couverture de responsabilité civile (TPL) est fournie avec le véhicule en standard. Cela signifie que si vous avez un accident avec notre véhicule et que vous blessez quelqu'un, y compris un de vos passagers, ou que vous endommagez quelque chose qui leur appartient, vous n'aurez pas à payer leurs frais. La couverture de responsabilité civile ne couvre pas le décès ou les blessures du conducteur de notre véhicule ni les dommages aux objets personnels dans notre véhicule.
Y a-t-il des moments où l'assurance responsabilité civile ne s'applique pas?
Si la loi exige que nous vous fournissions une couverture de responsabilité civile, la couverture minimale requise par la loi s'appliquera toujours, mais nous, ou notre assureur, pourrions chercher à récupérer nos coûts auprès de vous si l'accident a été causé par :
- En cas de rupture de contrat (par exemple, permettre à quelqu'un que nous n'avons pas approuvé de conduire le véhicule ou conduire sous l'influence de l'alcool, de drogues ou de toute autre substance illégale), • En enfreignant la loi
- en raison de votre négligence ou imprudence.
Quels produits couvrent le conducteur du véhicule?
L'assurance accidents individuels (AIA) couvre le conducteur du véhicule en cas d'accident. L'assurance accidents personnels (PAI) couvre le conducteur du véhicule en cas d'accident.
- jusqu’à 2500,00 EUR en cas de décès
- jusqu’à 5,000 EUR en cas d’invalidité totale permanente
Qui offre l'assurance individuelle accidents?
L’assurance individuelle accidents est souscrite par une compagnie d’assurance tierce. Vous devrez accepter leurs modalités. Renseignements détaillés disponibles sur demande.
Comment obtenir l'assurance individuelle accidents?
Si vous avez acheté l'assurance accidents personnels, cela sera indiqué sur votre contrat de location. Le prix est de EUR 5,00 + TVA par personne, par jour.
Puis-je augmenter ma protection et réduire ma franchise?
Non. Malheureusement, ce sont les seules options disponibles
Que payerez-vous si je ne souscris pas à l'assurance individuelle accidents?
Si le conducteur du véhicule est impliqué dans un accident ou qu'il est blessé ou décède, nous ne payerons pas leurs coûts.
Pour information, les passagers sont considérés comme des tiers et bénéficient de la couverture de responsabilité civile fournie avec le véhicule en standard.
Forfaits de protection
Je veux souscrire à plus d'un produit de protection. Puis-je souscrire à un forfait de protection?
Oui. Nous offrons une variété de forfaits de protection :
- La couverture supérieure comprend la super assurance-collision sans franchise et la super protection contre le vol.
- Le prix dépend du véhicule et de l'emplacement mais vous pouvez vous attendre à ce qu'il coûte entre 20,00 EUR + TVA et 50,00 EUR + TVA par jour.
- La promotion Premium comprend la même chose que la couverture Super Cover et les dommages causés aux pneus.
- Le prix dépend du véhicule et de l'emplacement mais vous pouvez vous attendre à ce qu'il coûte entre 30,00 EUR + TVA et 75,00 EUR + TVA par jour.
- La Protection supérieure comprend la Promotion supérieure plus les dommages causés au pare-brise et à toute autre fenêtre
- Le prix dépend du véhicule et de l'emplacement mais vous pouvez vous attendre à ce qu'il coûte entre 35 EUR + TVA et 85 EUR + TVA par jour.
- Pour en savoir plus, veuillez envoyer un courriel à customer-service@avis.ba
Produits d’assurance responsabilité civile
J'ai acheté un produit de protection auprès d'un fournisseur externe, puis-je l'utiliser?
Si vous décidez d'acheter une couverture auprès d'un autre fournisseur, vous devrez payer l'intégralité de nos coûts. Pour en savoir plus, consultez la section "Ce que vous paierez si vous n'avez pas…" de ce document, puis vous devrez faire une réclamation auprès du fournisseur externe pour récupérer votre argent. Il est de votre responsabilité de vous assurer que vous comprenez les termes de toute couverture que vous achetez auprès d'un fournisseur externe et pour toute réclamation que vous faites. Nous ne pouvons pas vous aider avec votre réclamation.
Politiques en matière de carte de crédit
Quelles cartes de paiement acceptez-vous?
Nous acceptons les cartes suivantes :
- American Express
- Cartes de crédit Visa
- Cartes de débit Visa
- Crédit Mastercard
- cartes de débit MasterCard
- Cartes de crédit Avis
- cartes Visa Electron
- Cartes Maestro
Nous n’acceptons pas les cartes Cirrus, les cartes JCB, les cartes pré-payées, même si le logo Visa ou MasterCard figure dessus, ou toute autre carte ne figurant pas dans la liste ci-dessus.
Puis-je payer en espèces?
Nous n’acceptons pas les paiements en espèces
Que se passe-t-il si mon paiement est en retard?
En cas de retard de paiement, les intérêts seront calculés au taux d’escompte officiel en vigueur majoré de 5 points de pourcentage, mais toujours dans le respect des limites légales.
Politiques en matière de carte de débit
Nous acceptons les cartes de débit Visa et MasterCard.
Permis de conduire
Au moment de la location, le conducteur doit présenter un permis de conduire valide à son nom de son pays de résidence. Les clients présentant un permis de conduire rédigé en caractères non latins doivent également présenter un permis de conduire international, à titre de traduction, en plus de leur permis en cours de validité.
Assurance individuelle accidents
Responsabilité civile et dommages matériels
Informations non disponibles à l'heure actuelle, veuillez vérifier au moment de la location.
L'assurance responsabilité civile est conforme aux lois sur les assurances du pays. Le client peut demander des informations supplémentaires sur les avantages, les conditions et l'acceptation au moment de la location.
Remarque : Certains émetteurs de cartes de crédit offrent une couverture, sous réserve de certaines restrictions, à titre d’avantage pour avoir loué leur véhicule. On conseille au client de communiquer avec l’émetteur de la carte avant la location. Toute renonciation doit être mentionnée directement à l’arrivée, en même temps que la location.
Conditions applicables à l’âge
Dans cette succursale, l’âge minimum requis est de 21 ans pour toutes les catégories de voitures, à l’exception des catégories suivantes : l’âge minimal requis est de 23 ans pour les voitures de catégories D, E et F (intermédiaire), G et H (pleine grandeur), I et P (fourgonnettes).
Fuel Policy
Should I bring the vehicle back with a full tank of fuel?
Yes. The vehicle will normally be supplied with a full tank of fuel. You must return it to us with the same amount of fuel it had in it when you picked it up usually a full tank as shown on the factory-installed fuel gauge. We recommend you fill up as close to the return location as you can on the return date and keep the receipt to show us. If you don’t return the vehicle with a full tank and you can't show us a receipt for fuel we will charge you.
Fuel Options
I plan to travel more than 120 kilometers, and want peace of mind, do you have a fuel option for me?
Yes, with Fuel Up Front you pay for a full tank of fuel, based on the manufacturer's stated fuel tank capacity for your vehicle plus our costs of refueling the vehicle for you. Then you just return the vehicle with whatever's left in the tank (even if it's virtually empty) so long as the engine still runs.
How do I calculate the cost of Fuel Up Front?
Depending on where you're renting, we charge the average fuel price (VAT excluded) at the start of your rental period as stated on this EU fuel index: http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm However, you don't get a refund for any fuel you don't use.
Can I get Fuel up Front at any time?
No, if you want to take advantage of Fuel Up Front, you must ask for it during the booking process or when you pick up the vehicle.
I plan to travel less than 120 kilometers; do I still need to fill up?
Yes, often the fuel gauges still look "full" so we ask you to fill up the tank near to the return location and show us a copy of the receipt.
What are my options if I don't return the vehicle full and haven't bought Fuel up Front?
Pay on Return will apply if you have driven more than 120 kilometers and:
- Don't buy Fuel Up Front
- Don't return the vehicle with a full tank
How do I calculate the cost of Pay on Return?
You pay for fuel based on the factory-installed fuel gauge rounded down to the nearest eighth (1/8) of a tank. This is based on the manufacturer's stated fuel tank capacity.
We charge the average fuel price at the end of the rental period for Bosnia and Herzegovina as stated on this EU fuel index: http://ec.europa.eu/energy/observatory/oil/bulletin_en.htm . The price per liter will be stated on your rental agreement plus a Refueling charge fee of EUR 40 + VAT 17%. This charge covers our cost of driving to the nearest petrol station at short notice, and potentially delaying the next customer's rental.
ID Requirements
Driving Licenses
Do I need to bring my driving license with me?
Yes. All drivers must bring all parts of their valid driving license with them. They must bring both their driving license and either an international driving license or an official English translation, by a notary, of their driving license if:
- A driving license was issued in Europe and you are renting in a country outside Europe
- Or a driving license was issued in a non-European country, and you are renting outside that country
- Or a driving license was issued in a non-roman alphabet like Arabic, Greek, Russian, Hebrew or Japanese.
Is there a minimum length I must have held my license for?
Yes. All drivers must have held their licenses for at least 2 year. If a license does not show the driver has held it for the minimum period, then they must provide evidence, such as:
- Previous driving licenses
- Or a letter from their driving license authority stating that they have held it for this minimum period.
I have unspent convictions on my license, can I drive?
If any driver has any unspent driving convictions for:
- careless, reckless or dangerous driving,
- driving or attempting to drive whilst under the influence of drink or drugs,
- using a vehicle uninsured against third party risks
- theft or unauthorized taking of a vehicle
- been disqualified or if you have two or more unspent convictions for offences not listed above unfortunately, you will not be able to drive our vehicles.
ID requirements
Do I need to bring proof of identification?
Yes, you must bring:
- the payment card that was used to make your booking. For some vehicles, two payment cards in your name will be required. One of these must be the payment card used to make your booking.
- photo ID featuring a recognizable photo taken in the last 10 years. We will accept your passport or driving license if it contains a photo, a national identity card or any other form of government-issued identification.
You may also need to bring proof of where you live. This could include a recent utility bill or bank statement. If your driving license shows your address, we will accept it as proof of your address.
Other requirements
Will I need to give a pre-authorization or pay a security deposit?
Yes, you must give us a pre-authorization on your payment card before we release the vehicle to you. A pre-authorization holds money in your account.
What do I need to do to give a pre-authorization or security deposit?
You'll need to give us a payment card in your own name that has enough money available on it. Find out more: see the "Payments Options" section in this document.
How much is the pre-authorization?
The value depends on factors such as the season (high or low season), the length of the rental, the rental location, the rented car group, any ancillaries requested, any recognized discounts.
The value pre-authorized will be automatically calculated by the system using the information provided by the customer.
The calculation will take into account:
- The estimated rental value
- Excess for the damages (if it's not reduced by buying waivers)
- USD 110 (converted to EUR on the check-out date) as the average value of a full tank of fuel
If you have selected our Pay Now option, when booking, the sum you have paid will be deducted from the value to be pre-authorized.
Miscellaneous Information
Can I let anyone else drive?
Yes, but only if we have approved them.
You must not let anyone else drive the vehicle.
We charge a fee for every Additional Driver we allow to drive the vehicle. The price is EUR 12,00 +VAT per day, per driver.
All additional drivers must meet our age, driving license and ID requirements. Find out more: see the "Age Information" and "Driving License and ID requirements".
If any additional driver is outside of our age restrictions, we will also charge a driver surcharge. Find out more: see the "Age Information".
Do you offer a 'meet and greet' service?
Yes. For more information send us an email at customer-service@avis.ba
Can I pick up the vehicle outside your normal opening hours?
Yes, some airport and train station rental locations offer an out of hour's pick-up service where you can collect the vehicle and any optional extras outside the rental location's normal opening hours.
The out of hour's pick-up fee is 50,00 EUR + VAT 17%
In order to receive the confirmation of the service, Customer has to call our Reservation Team or the rental Station directly.
Can I smoke in the vehicle?
No. In our vehicle smoking is not permitted. If we believe anyone has smoked in the vehicle during the rental period, a specialist cleaning charge will apply EUR 150,00 + VAT 17%
I have been caught speeding, and didn't pay a parking charge, what will I have to pay?
You are responsible for all fines and charges issued as a result of you or your additional drivers using the vehicle. Fines and charges could include:
- All parking fines or charges
- Toll charges
- Towing charges
- Clamping costs
- Traffic fines or charges
- Speeding fines
- And any other charges or fines
If a fine or charge is sent to us because you haven't paid a charge or complied with the law, we will take payment for:
- Our administration fee of EUR 60,00 + VAT 17% for each fine or charge issued
- Plus the fine or charge if we have to pay it
I've left the interior of the vehicle very dirty and made it smell. Will I be charged to clean it?
Yes, if the interior of the vehicle is especially muddy, dirty, stained or smelly, and our standard cleaning procedure will not fix it, you will be charged a Specialist Cleaning Charge EUR 150,00 + VAT 17%
Roadside Assistance
What happens if I break down because of a mechanical failure?
All our vehicles are maintained to the manufacturer's standards, and they're roadworthy when you pick them up so mechanical failure in our vehicles is rare. So long as you're using the vehicle in a country we've agreed to, we provide roadside assistance or recovery free of charge. You can only use our roadside assistance provider to help you. You'll find their contact details inside the vehicle.
What happens if I break down because of a non-mechanical failure or in another country?
You must tell us if you break down or have an accident. If you need roadside assistance, we will arrange this for you, but you will have to pay for it. You will also be charged for any costs we incur getting the vehicle back on the road in the country of rental. This may include, but is not limited to:
- Towing Call out and recovery costs up to a maximum of 200 EUR (unless there is need of a special towing rescue, repatriation, or breach of contract in which the maximum charge could be up to 400 EUR).
- Repair costs
- Loss of use
- Repatriation costs
- An administration fee of EUR 60 + VAT
- Any costs to take you, and/or any of your passengers, to another location.
Provided you are using the vehicle is a country we have agreed to.
You will only need to pay for the costs of any additional items needed to get the vehicle back on the road like fuel or tires.
What happens if I don't return the incident report form or European accident form?
If you are involved in an accident, or the vehicle, keys, any accessories, any vehicle documents or any optional extras are damaged, lost or stolen; you must complete and return an incident report form and if available, the European accident report form.
One Way Rentals
Can I pick up the vehicle from one rental location and return it to another?
Yes, some rental locations let you collect the vehicle and any optional extras from one rental location and return them to another.
How much is the One-Way fee?
The price depends on the rental location. If you want to pick up the vehicle and return it to a different location in the same country, you can expect it to be between EUR 100,00 + VAT 17% and EUR 220,00 + VAT 17%. If you want to pick up the vehicle in one country and drop it off in another country, you can expect it to be between EUR 400,00 + VAT 17% and EUR 10.000,00 + VAT 17%. For more information please send an e-mail to customer-service@avis.ba
How do I get a One-Way rental?
You can request a one-way rental when you book or you can ask for it when you get to the rental location. If you asked for a one-way rental when you booked, the fee will be included in your rental price.
How much will it cost if I did not request a One-Way rental but return the vehicle to a different location?
You will be charged a one-way fee at the 'pay at location' prices available on the day you return the vehicle.
Rental Options
The prices we give you for optional extras when you book will generally be the price you will pay. Exchange rates or other reasons beyond our control may alter prices.
Customers with disabilities
I have a disability; do you offer adapted vehicles?
No, regrettably, we do not currently offer specially adapted vehicles at this time.
I have a disability; do you offer hand controls?
No, regrettably, we do not currently offer hand controls or panoramic mirrors at this time.
Popular optional extras to rent
I have small children; do you offer child seats?
Yes, we offer Infant seat, Baby seat and Child booster seat. A baby seat is typically suitable for a child from birth to 12 months old and weighing no more than 13 kilos. An infant seat is typically suitable for a child aged 9 months to 4 years old and weighing between 9 and 18 kilos. A booster seat is typically suitable for a child aged 4 to 11 years old and weighing between 15 and 36 kilos.
In some rental locations, we may arrange for a third party to fit the seat for you. But remember, it is always your responsibility to check the seat is fitted correctly before you drive away.
Please note: In the Bosnia and Herzegovina, all children must normally use a child car seat until they’re 12 years old or 36 kg.
How much are your child seats?
The fee for renting a seat will depend on where you're renting but you can expect it to cost EUR 10,00 + VAT per day. Maximum EUR 150,00 + VAT 17% can be charged for rental up to 30 days.
If the seat is damaged, lost or stolen, you will have to pay for a replacement. This is likely to cost between EUR 50+ VAT and EUR 200 + VAT. If you can show the damage or loss was not in any way your fault or due to your negligence, we will refund this cost to you.
I'm not familiar with the area; can I rent a GPS (satellite navigation system)?
Yes, the fee for renting a GPS the price is EUR 15,00 + VAT. If you rent the vehicle for more than 15 days, you'll only be charged for a maximum of 15 days and get to use the GPS for the duration of your rental, up to 30 days.
If the GPS is damaged, lost or stolen, you'll have to pay for a replacement. This is likely to cost
- Loss, Theft and damage EUR 300
- charging cable EUR 30
- support tool for GPS EUR 30.
- GPS bag EUR 30 on top of the hire fee. If you can show the damage or loss was not in any way your fault or due to your negligence, we will refund this cost to you.
Do you offer an audio tour guide service on your GPS?
No, unfortunately we do not offer an audio tour guide service at this time.
I want to be able to access the internet anywhere I go, do you offer a solution?
Yes, we offer Mobile Wi-Fi devices. We provide this service on behalf of a third party so you will need to read and agree to separate terms and conditions with them. We'll give you these terms and conditions at the rental location.
Please note: In many countries, including the Bosnia and Herzegovina, it is illegal to drive while using a handheld mobile phone, tablet or other communications device. It is your responsibility to drive safely and according to the laws of the country you’re driving in.
How much does Mobile Wi-Fi cost?
The fee for hiring mobile Wi-Fi will depend on where you’re renting but you can expect it to be EUR 15 +VAT 17% per day
If the mobile Wi-Fi device is damaged, lost or stolen, you'll have to pay for a replacement. This is likely to cost
- Mobile Hotspot EUR 150.00
- Car Charger EUR 20.00
- Charging Cable EUR 20.00
- Travel case EUR 30.00
- User guide EUR 10.00
The above-mentioned prices do not include VAT and added on top of the hire fee. If you can show the damage or loss was not in any way your fault or due to your negligence, we will refund this cost to you.
I'm intending to drive along toll roads; do you offer a device to make this quicker and easier for me?
No, unfortunately we do not offer any electronic toll charging devices at this time.
Winter equipment to rent
I'm concerned about the road conditions; do you offer all-weather tires?
In Bosnia and Herzegovina having Winter Tires fitted when hiring a vehicle is mandatory between November 01st and April 15th.
I'm going skiing, do you offer snow chains?
Snow chains are also available in some other rental locations. The fee for snow chains depends on where you're renting but you can expect it to be EUR 12,00 + VAT 17% a day. If you rent the vehicle for more than 15 days, you'll only be charged for a maximum of 15 days and get to use the snow chains for the duration of your rental, up to 30 days.
If any snow chain is damaged, lost or stolen, you'll have to pay for a replacement pair. This is likely to cost between
EUR 120,00 + VAT 17% and EUR 200,00 +VAT 17% on top of the hire fee. If you can show the damage or loss was not in any way your fault or due to your negligence, we will refund this cost to you.
We can't fit snow chains for you, and we can't arrange for them to be fitted. Not sure if you need snow chains? Please ask a member of our team.
I'm have brought my own skis with me, do you rent ski racks?
No, unfortunately, we don't offer ski racks
I've left my hands-free kit behind, do you rent them?
No, unfortunately we do not offer hands-free kits at this time.
I'm moving items, do you rent blankets?
No, unfortunately we do not offer blankets at this time.
I'm moving items, do you rent trolleys?
No, unfortunately we do not offer trolleys at this time.
Optional extras available to buy
I've left my USB charger behind; do you sell them?
No, unfortunately we don't offer USB Chargers
I've left my mobile charger behind; do you sell them?
No, unfortunately we don't offer mobile Chargers
I want to charge my device in the car, do you sell car chargers?
No, unfortunately we don't offer mobile car chargers
I've left my iPhone cable behind; do you sell them?
No, unfortunately we don't offer iPhone mobile car chargers
Returns
I want to keep the vehicle for longer, what should I do?
If you want to extend the rental, please contact us as soon as possible. At the latest, this should be before the end date and time on your rental agreement. Extra days will be charged at 'pay at location' prices.
What happens if I don't extend the rental?
If you fail to extend your rental and are late returning the vehicle, we will charge you for an extra day's rental plus a late return administration fee for each day or part of a day until the vehicle is returned.
If you fail to extend your rental and are late returning the vehicle, we will on the third day after your agreed return date pre-authorize payment for an additional 5 days' rental charge on your debit card or, 10 days if you are using a credit card, at "pay at location" prices. If you return the vehicle within those 5 or 10 days (whichever applies), you will only be charged for your actual rental days, plus any other charges you owe us.
Travel Into Other Countries
What countries am I allowed to take the vehicle to?
You are only allowed to use the vehicle in the following countries:
- All countries (and territories) stated in the Cross-Border Insurance card except: Kosovo
Cross Border Fee: EUR 120.00 + VAT
Coupon